14 Haziran 2007 Perşembe

Web Servis Programlamak İçin Neler Gerekli


Çalıştığım projenin web servisleri ile biraz fazla haşır neşir olmam dolayısıyla ve eski okulumdan ama eskimeyen arkadaşlarımla muhabbetlerim sırasında bu konuda bir tutorial hazırlamaya karar verdim. Aslında süslü bir örnek kodla build file ını da bu yazıya eklemeyi düşünüyordum ama yazacağım dökümanda tamamına yer vermenin daha doğru olduğunu düşündüm. Hiç bir fikri olmayanlar ve java dünyasında open source web servis nasıl implement edilir kısmıyla ilgilinenenler için şimdilik benim kullandığım araçları yazmam yeterli olacak.
Malzemeler;
1-) eclipse-Callisto eclipse in web pluginlerince geliştirilmiş versiyonu wtp den çok daha iyi. Netbeans da olabilir. Ben RSA kullanıyorum ama farketmez.
2-) JDK tabi bu SUN jdk ama alternatifleri var istediğinizi seçebilirsiniz. Ben bunu kullanıyorum.
3-) Axis Apache nin güzelliklerinden birisi. Kendi dökümanları referans noktamız olacak zaten.
İhtiyacımız olan araçların tamamı bunlar ve hiçbir ücret yada lisans problemi olmadan temin edilebilir.
Şimdilik bu kadar. Dökümanı tamamladığımda gene blogdan duyuracağım.

Hiç yorum yok: