14 Mayıs 2007 Pazartesi

Linux Pardus ve Java ile Oyun Programlama


Bu yazımı linuxun bir canavar olduğunu düşünen, belli bir bilgi ve ilgi birikimi olan arakadaşlar da,
-abi o ne öyle configure configure nereye kadar bi divx izleyemedik diyenler ( bu katagori beni çok şaşırtmıştır)
-daha az ilgisi olupta ha linux fifa bilmemneyi oynatmıyomuş napıyım ben onu diyenler
- ve daha az hatta hiç seviyesinde o nedir programmı ne işe yarıyo
diyenlerin ve hala inatla araştırmayıp iki satır döküman okumayıp o kadar derginin zibil gibi her sayısında yerli linux dağıtımı(uyarlanmışı + Türk yazılımlarıyla genişletilmişi+ geliştirilmişi + emek verilmişi ne derseniz deyin) olan pardusu vermiş olmasına rağmen, bir defa merak edip kurmayan vatandaşlar için 4. sınıfta pardus üzerinde kendi cep telefonum için bir gecede yazdığım bir programcığı koymak istedim. Her ne kadar linux şöle gömer windows tu kakadır muhabbetlerini gereksiz ve mesnetsiz bulsamda bunu yazmadan edemeyeceğim. Linuxta diğerlerinde yapılabilen şeylerin neredeyse tamamını yapabilirsiniz. Yapılamayanlarda ya tekel mamulu yada standartlara uymayan dandirik bir şeydir. Onun da alternatifleri bolca mevcuttur. Ha bu arada ben 6 aydır linux kullanmıyorum vaktim olmuyo başka işlerim var size ne istediğimi kullanırım istediğimi kullanmam özgür yazılım oysa özgür iradede budur ... Ama konuşurken bilmediğimiz şeyler hakkında bol keseden atmayalım sallamayalım.
Neyse..
Telefondan internete bğlandıktan sonra doğrudan
http://geocities.com/alci_salih/SayiBulma.jar adresi girildiğinde direk indiriyimmi kurayımmı abi diye sorması lazım. En azında Nokia 3220 telefonumda ben bu şekilde yazdıkça interternete atıp oradan telefonuma alarak çalıştırıyordum.
Diğer telefonlarda nasıl çalışıyo veya çalışıyomu hiç merak etmedim. Çalışmayadabilir. Gökmen javapolish diye bi dalgadan bahsetmişdi her telefonda çalışması için. Hatta çok büyük bir şirketin batık bir projesini de göstermişti bana. Sadece belli telefonlarda çalışan bir proje hazırlamışlar. Sonuç batık tabi NEYSE. İlgi alanım J2ME değildi zaten. MIDLET konfigurasyon meselesi bunlar o kadarına girmedim.
Koyduğum fotoğrafta kodlamaya başlamadan önce pardusta ortamı hazırlayıp screenshot almıştım iyi hatırlıyorum. Ama neden aldığımı hatırlamıyorum. Fotoğrafın büyük halide şu linkten görülebilir.
Amaç pardus+java olurmu abi kur windowsu bak keyfine diyenler için bir örnektir. O da olur bu da olur. Internet merak biraz çaba ve bir adet çok kolay temin edilebilecek dağıtım ufuklar açar insanda.
Daha fazlası için Zemberek inceleyiniz ben bir türlü katılma fırsatına erişemesemde neler yapabildiğini görmüş incelemiş bulunuyorum. Cevaplar içerisindedir.

4 yorum:

oguzy dedi ki...

Bi oyun oynıcak internete bağlatıyorsun. Bağlanırım ordan oynarım, hani Linux bedavaydı? Param gidecekse giderim oyunlu cep telefonu alırım :p

Unknown dedi ki...

salih muhabbetine doyum olmuyo yemişim pardusunu windowsunu yaa:)

mozgan dedi ki...

Linux'u tanimayanlarin, linux hakknda dediklerini mi yazdin, ooo yazsak ansiklopedi olur :) Aynen dedigin gibi, biz okumasini sevmeyen bir millet olarak, hatta bilmedigimiz bir isin, olayin, kavramin (artik ne derseniz diyin, en geneli "$EY'in") üzerine iyi yorum yapma yetkisine sahip bir milletiz (artik kimin isine yararsa bu, daha cok rezil olmaktan baska bir sey degil!).
Linux hakkinda n cok söylenenlerden birisi de su olsa gerek (bizim okulda linux'u mecburi kullanmak zorunda kalan türklerin dedikleri) : Abi exe calistirmayan sistemi ben ne yapiyim (O+H+A yani!) Mühendis olma yolunda ilerleyen bir arkadasiniz size bu sözü söyledikten sonra acaba ne yaparsiniz?
a) s.ttir git len bi kac tane "how to" oku da sonra muhhabbete gel
b) sen önce windowsu kullanmasini ögren
c) exe nedir baba? (soru ile cevap vermeye bayilirim ;))
d) ay senin gibi bil. müh. okuyani simdi ...
.... v.s. daha arttirilabilir.
Neyse, baba seni tebrik ediyorum, hakikatten güzel bir program yazmissin ;) Biz halen devre yapma ugrunda sabahtan aksama kadar kasiyoz m.q.
Canakkale'ye ve sizlere olan özlemimi kalbimin en hassas ve hücra kösesinde saklayarak, laboratuvara gitmek zorundayim...

Salih Alcı dedi ki...

Ozgancım ilgin için teşekkürler. Türkiye'ye gelip gidiyomuşsun ara sıra ama haberleşemedik görüşemedik bir türlü sonradan haberimiz oluyor.
İtina gösterelim oturup bi nargile çay muhabbetine girelim...